Simon och ekarna / Lättläst - Häftad
Finns i lager,
91 kr
|
Simon och ekarna / Lättläst
Av Marianne Fredriksson
|
Bok- presentation: |
Simon och ekarna / Lättläst |
|
Författar- presentation: |
Marianne Fredriksson |
|
Häftad
Finns i lager,
91 kr
|
|
| Originaltitel: | Simon och ekarna |
Karin har inte berättat för Simon att hon inte är hans riktiga mamma. Simon vet inte heller att han är jude. Karin oroar sig för kriget och judarna som dödas eller måste fly. Simon blir god vän med Isak
och pojkarna växer upp tillsammans.
Boken handlar om hur en pojke blir man just som kriget rasar som värst.
Utgåvor
Karin har inte berättat för Simon att hon inte är hans riktiga mamma. Därför vet Simon inte heller att han är jude. I hemlighet oroar sig Karin för kriget och alla judar som dödas eller måste fly.
Simon blir god vän med Isak. Pojkarna växer upp tillsammans utan att veta att båda är judar. Tiden går, hemligheter avslöjas, de upplever kärleken men råkar också ut för ondskan.
En dag bestämmer sig Simon för att sluta prata med sina ekträd. Han tror att hans mamma Karin ska bli lycklig om han slutar fantisera .
Men Karin har annat i tankarna. Hon våndas över att hon inte har berättat för Simon att hon inte är hans riktiga mamma. Därför vet Simon inte heller att han är jude. Karin blir alltmer orolig för kriget och alla judar som dödas eller måste fly.
Simon blir god vän med Isak. Pojkarna växer upp tillsammans utan att veta att de båda är judar. Tiden går, hemligheter avslöjas, de upplever kärleken men råkar också ut för ondskan.
Simon och ekarna handlar om hur en pojke blir man när kriget rasar som värst.
Pernilla Gesén har återberättat Marianne Fredrikssons berömda roman till lättläst.
Bok: 130288
Anmäl textfel
Marianne Fredriksson
Hon började sin karriär som journalist och redaktör innan hon sadlade om till författare med "Evas bok" 1980. När hon gick bort 2007 hade hon ett gediget författarskap bakom sig med 15 romaner.