Söker du efter "Mitt liv som hund / Lättläst" av Reidar Jönsson? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Mitt liv som hund / Lättläst
Av Reidar Jönsson
|
Bok- presentation: |
Mitt liv som hund / Lättläst |
|
Författar- presentation: |
Reidar Jönsson |
|
|
Ingemar Johansson, det är jag. Jag är som en klumpig hund. Allting jag gör blir fel.
Allt började när jag rev sönder mina byxor. Men det är ingen ursäkt. Jag tappade bort mina glasögon och brände ner skogsdungen också.
Jag blev för jobbig för min sjuka mamma och flyttade till min morbror i Småland. Där fick jag mycket annat att tänka på. Jag fick nya kompisar och jag fick träna i fotbollslaget.
Ändå kände jag mig ensam. Med det kunde vara värre förstås. Hunden Lajka till exempel, hon fick åka till rymden och snurra där alldeles ensam. Man måste alltid jämföra. Det finns alltid någon som har det värre.
Utgåvor
Mitt liv som hund handlar om pojken Ingemar Johanssons liv i slutet av 1950-talet. Niklas Darke har återberättat Reidar Jönssons berömda roman till lättläst svenska.
Ingemar Johansson, det är jag. Jag är som en klumpig hund. Allting jag gör blir fel.
Allt började när jag rev sönder mina byxor. Men det är ingen ursäkt. Jag tappade bort mina glasögon och brände ner skogsdungen också.
Jag blev för jobbig för min sjuka mamma och flyttade till min morbror i Småland. Där fick jag mycket annat att tänka på. Jag fick nya kompisar och jag fick träna i fotbollslaget.
Ändå kände jag mig ensam. Med det kunde vara värre förstås. Hunden Lajka till exempel, hon fick åka till rymden och snurra där alldeles ensam. Man måste alltid jämföra. Det finns alltid någon som har det värre.
Allting som Ingemar gör blir fel, även när han
försöker att göra rätt. Han river sönder sina byxor
och tappar bort sina glasögon. Han bränner ner
skogsdungen också. Ingemar blir för jobbig för sin
sjuka mamma och måste flytta till sin morbror
i Småland. Ingemar känner sig ensam.
Men det finns alltid någon som har det värre.
Bok: 130463
Anmäl textfel

