Söker du efter "Låt tistlarna brinna! / Lättläst" av Yasar Kemal? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Låt tistlarna brinna! / Lättläst
Av Yasar Kemal
 
| Bok- presentation: | Låt tistlarna brinna! / Lättläst | 
| Författar- presentation: | Yasar Kemal | 
|   | |
Abdi Aga är mäktig, rik och grym. Han tvingar nioårige Memed att arbeta på hans fält, där växer det vassa tistlar som river djupa sår i Memeds fötter.
Låt tistlarna brinna! berättar om hur Abdi Aga plågar Memed och hans familj. När Memed växer upp beslutar han sig för att göra uppror mot orättvisorna. Han flyr upp i bergen med sin älskade Hatché. Han blir en rövare och hans liv fylls av faror och sorger. Abdi Aga slutar aldrig jaga honom. Memed slutar aldrig drömma om hämnd. När de möts igen måste en av dem dö.
Låt tistlarna brinna! är en älskad klassiker skriven av Yasar Kemal, Turkiets mest kände författare. Johan Werkmäster har återberättat boken till lättläst.
Utgåvor
Bok: 130468
      Anmäl textfel
     Anmäl textfel 
     
 
 
 
 

 
	                         
	                         
	                         
	                         
     
 
     
     
            
		                    
                         
            
		                    
                         
            
		                    
                         
            
		                    
                         
            
		                    
                         
            
		                    
                         
            
		                    
                         
            
		                    
                         
            
		                    
                         
            
		                    
                         
 
