Söker du efter "Mannen på taket / Lättläst" av Maj Sjöwall? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Mannen på taket / Lättläst
Av Maj Sjöwall, Per Wahlöö
|
Bok- presentation: |
Mannen på taket / Lättläst |
|
Författar- presentation: |
Maj Sjöwall |
|
|
| Originaltitel: | Den vedervärdiga mannen från Säffle |
En vårnatt i blir en pensionerad polis mördad i Stockholm. Vem är mördaren? Kommer fler människor att dö?
Tillsammans med Gunvald Larsson måste Martin Beck försöka stoppa och gripa den farlige mannen. Och det måste ske så fort som möjligt.
Mannen på taket är en bearbetning av Sjöwalls och Wahlöös berömda roman Den vedervärdige mannen från Säffle. Johan Werkmäster har återberättat den
till lättläst svenska.
Utgåvor
Boken är en lättläst bearbetning av
Den vedervärdige mannen från Säffle.
Det börjar med ett blodigt mord på ett sjukhus.
Mordet sker tidigt på morgonen och tolv timmar senare har Martin Beck och hans män löst mordet
och förhindrat fler mord. Mannen på taket handlar om svek och hämnd.
Bok: 130339
Anmäl textfel

